OGIBiz Website

Menu
15596
Horizontal Image Area
76553

Τι είναι το άγχος; 

Το άγχος και το στρες είναι ένας από τους συνηθέστερους λόγους που οι άνθρωποι επισκέπτονται τον ψυχολόγο. Οι περισσότεροι άνθρωποι κάποια στιγμή στη ζωή τους θα βιώσουν περιστασιακά έντονο άγχος. Για μερικούς ανθρώπους όμως το άγχος είναι μία μόνιμη (ή πολύ συχνή) ανησυχία στην καθημερινότητα τους που φαίνεται ότι προκαλεί δυσφορία και τους ταλαιπωρεί. Πάμε λοιπόν να δούμε τι είναι το άγχος.

Ξεκινώντας χρειάζεται να συνειδητοποιήσουμε ότι το άγχος είναι μία φυσιολογική σωματική και ψυχική αντίδραση του ατόμου απέναντι σε μία κατάσταση που θεωρείται απειλητική και προκαλεί φόβο.Το άγχος αναπτύχθηκε εξελικτικά για να βοηθήσει τους ανθρώπους των σπηλαίων να αντιμετωπίσουν την επίθεση άγριων ζώων, που ήταν απειλητικά για την επιβίωση του ανθρώπου. 

Horizontal Image Area
76554

Έτσι, εξελικτικά  μάθαμε όταν εκλαμβάνουμε κάτι σαν απειλή να ενεργοποιούμε το αίσθημα του άγχους, και το σώμα μας να ανταποκρίνεται σε αυτό, ώστε ή να παλέψουμε με το άγριο ζώο που μας κυνηγάει ή να φύγουμε μακριά από αυτό. Στη σημερινή εποχή, όπου δεν έχουμε άγρια θηρία στις κοινωνίες που ζούμε, το σώμα μας ανταποκρίνεται με τον ίδιο τρόπο (πάλης ή φυγήςόταν αισθανόμαστε κάτι ως απειλή.Τα σωματικά συμπτώματα λοιπόν του άγχους, αυτές οι περιοχές δηλαδή που εγείρονται για να μας βοηθήσουν να παλέψουμε με την απειλητική κατάσταση ή να φύγουμε είναι τα εξής:Αίσθημα κόπωσης και πόνοι στα άκρα (χέρια και πόδια), πόνοι σε αυχένα, ώμους και πλάτη, τρέμουλο, εφίδρωση, μείωση σεξουαλικής επιθυμίας, δυσκοιλιότητα ή ευκοιλιότητα, ταχυκαρδία, δύσπνοια, πονοκέφαλοι, ζαλάδα, αυπνία ή εφιάλτες.Τα σωματικά αυτά συμπτώματα ακολουθούνται συχνά από αρνητικές σκέψεις για τον εαυτό μας και τους άλλους (ιδίως τους αγαπημένους μας ανθρώπους) και συνοδεύονται από ιδιαίτερη ανησυχία για το μέλλον.

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν για να αντιμετωπίσουμε το άγχος σε ένα πρώτο επίπεδο; Μπορούμε να εκτονώσουμε την υπερβολική ενέργεια μας κάνοντας ήπια γυμναστική, χορό ή με τη σεξουαλική πράξη. Μπορούμε ακόμη να χαλαρώσουμε το σώμα μας κάνοντας μερικές αργές εισπνοές και εκπνοές για διάστημα 5-10 λεπτών. Σε συνδυασμό με τις αναπνοές μας μπορούμε να χαλαρώσουμε ακούγοντας τα αγαπημένα μας μουσικά κομμάτια και παραμένοντας χαμογελαστοί. Βοηθάει ακόμη πάρα πολύ η επαφή με τη φύση και το φυσικό περιβάλλον (ή αν αυτό είναι δύσκολο ακόμη και η τεχνητή επαφή μέσα από εικόνες και ήχους της φύσης). Μπορούμε τέλος να καταπραΰνουμε τις αγχώδεις σκέψεις μας συζητώντας τες με φίλους ή καταγράφοντας τες.

Αν παρόλα αυτά το αίσθημα άγχους επιμείνει, προκαλώντας μας υπερβολικό εκνευρισμό, ευερεθιστότητα, λύπη, δυσκολίες στη συγκέντρωση, προβλήματα με τον ύπνο μας και έντονα σωματικά συμπτώματα όπως αυτά που προαναφέραμε είναι σημαντικό να επισκεφτούμε έναν ειδικό Ψυχικής Υγείας (Ψυχολόγο ή Ψυχίατροπου εξειδικευμένα θα μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα μας.

Vertical Image Area
76555

 

Διαβάστε ακόμα...

Ψυχοθεραπευτικές Προσεγγίσεις

Πώς να επιλέξω έναν "καλό" Ψυχολόγο;

"Όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω Ψυχολόγος"

Footer
15601

Γεια σας είμαι η Έλενα [x]

Δεν είμαι online αυτή τη στιγμή ... Αλλά μπορείτε να αφήσετε το μήνυμα σας και θα σας απαντήσω το συντομότερο δυνατόν !

  • {{chat.actualmessage}}